چکیده مقالات همایش بین‌المللی آیندۀ فرهنگ

همایش بین المللی آینده فرهنگ، برخاسته از این احساس است که پژوهشگر معاصر، به خصوص در حوزه فرهنگ، دیگر نمی تواند بدون داشتن تصویری از آینده به نتیجه و دریافتهای درستی از موضوعات برسد. برای رسیدن به تصویری مقرون به صحت از آینده، باید پژوهشگران و استادان رشته های مختلف فرهنگ‌پژوهی ابتدا راه گفتگو با یکدیگر را بگشایند. گفتگو و مشارکت در قلمرو بسیار گسترده فرهنگ، دشوار است و باید پژوهشگران خود را برای درنوردیدن این راه و افزایش تجربه آماده سازند. اساس شکلگیری فکر برگزاری این همایش، همین مقصود بوده است.

 فکر برگزاری این همایش، پس از رایزنی استادان و پژوهشگرانی از رشته های مختلف فرهنگ‌پژوهی، از دانشگاههای مختلف کشور شکل گرفت. پس از اعلام فراخوان تعداد زیادی مقاله از پژوهشگران رشته های مختلف به دبیرخانه رسید. شورای علمی دبیرخانه با دقت این مقالات را بررسی کرد، اما تعداد زیادی از مقالات ارسال شده، از مقصودی که برگزارگنندگان همایش دنبال می کردند، فاصله داشت. لذا شورای علمی همایش نتوانست بیش از نیمی از مقالات داخلی یا خارجیِ دریافته شده را بپذیرد. دفترچه پیش روی حاوی خلاصه مقالات پذیرفته شده است که در روزهای برگزاری همایش قرائت خواهد شد.

امیدواریم در این همایش راه هم‌اندیشی و مشارکت گسترده تر فرهنگ‌پژوهان گشوده شود و مقدمات برداشتن گامهای استوارتر فراهم گردد.

برای دانلود چکیده مقالات همایش بین المللی آینده فرهنگ کلیک کنید.

One Comment on “چکیده مقالات همایش بین‌المللی آیندۀ فرهنگ”

  1. باسلام و تشکر بابت برگزاری این همایش .خسته نباشید .منتظر همایش های آینده هستیم.
    در صورت امکان بفرمایید اصل مقالات چه زمانی و به چه طریقی به دست ما میرسد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.